Článek "10 tipů pro kapely, jak pracovat s Facebookem" - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Blog - Článek 10 tipů pro kapely, jak pracovat s Facebookem

10 tipů pro kapely, jak pracovat s Facebookem

mustti
Facebook jako nástroj k propagaci kapel a komunikaci s fanoušky bere snad již každý jako samozřejmost. Pokud v dnešní době kapela, umělec nebo promotér s Facebookem nepracuje, přichází o zajímavý zdroj fanoušků, návštěvnosti koncertů a případných prodejů. Na základě sledování fungování kapel na Facebooku v zahraničí jsem sestavil jsem 10 tipů, jak pracovat s Facebookem, které by mohly být přínosné.
Obrázek ke článku blogu: 10 tipů pro kapely, jak pracovat s Facebookem

1. Oslovte další umělce

Pokud vaše fanouškovská základna roste pomalu, můžete se spojit s jinými umělci, kapelami a interprety. Podobně to funguje na jevišti, kdy společné koncerty pomáhají kapelám získávat fanoušky navzájem.

Domluvte se se spřízněnou kapelou k vzájemné výměně odkazů a „likování“ příspěvků. Aby byl účinek sdílení fanoušků co největší je nutné mít alespoň podobnou cílovou skupinu (potažmo podobný typ hudebního žánru).

Není cílem získat mraky fanoušků, tzv. „mrtvých duší“, které vaše příspěvky ani hudba nebude zajímat. Zaměřujte se na „true fans“, opravdové skalní fanoušky.

2. Vezměte své fanoušky do zákulisí

Zvýšit loajalitu fanoušků lze například tím, že jim poskytnete zajímavé informace ze zákulisí (události, fotky, videa). Čím více budou takové příspěvky autentické a lidské, tím lépe.

Nemusíte se zaměřovat pouze na promo zprávy (např. zákulisí z nahrávacího studia nebo z turné), ale cokoliv osobního, co souvisí se členy kapely či fanoušky.

3. Jděte za hranice hudby

Obohatit svoji Facebook stránku můžete i pomocí příspěvků, které přímo nesouvisí s činností kapely. Fanoušci ke svým kapelám vzhlížejí a chtějí vědět, co si umělci myslí, jaký mají názor.

Umělci mají díky svým sdělením vliv na posluchače, můžete tedy svoji ideu, názor nebo poselství předávat dál. Také můžete sdílet obrázky, videa nebo články, které vás zajímají a diskutovat o nich s fanoušky.

4. Vyzývejte fanoušky k akci a reakci

Pokud přimějete fanouška, aby reagoval na vašem profilu jakýmkoliv způsobem („like“, komentář, sdílení), uvidí tuto aktivitu jeho přátelé. Oslovujte fanoušky, pokládejte jim otevřené otázky, chtějte po nich zpětnou vazbu. Příklady:

  • Anketa ano-ne: Chtěli byste abychom zařadili Olomouc do naší tour?, případně „Na jakém místě byste si nás přáli?“, atd.
  • Otevřené otázky: Která píseň se vám nejvíce líbí? Která je pro vás nejsilnější?, atd.
  • Interaktivní otázky: Vyberte si písně na playlist našich koncertů – každý koncert tak může být individuální.

Zapojit fanoušky můžete také pomocí fotografií. Pořiďte co nejvíce kvalitních fotografií publika na koncertě, přidejte je do fotogalerie a vyzvěte fanoušky, aby se sami na fotografiích označili. Tuto aktivitu opět uvidí přátelé fanoušků stránky.

5. Používejte obrázky, fotografie a videa

Pokuste se ke každému příspěvku přidávat vizuální obsah formou obrázku, fotografie nebo videa. Tyto prvky mají vysokou vypovídací hodnotu, umí zaujmout a jsou dynamičtější než samotný obsah textu. Zvyšujete tak pravděpodobnost zapojení fanoušků („like“, komentáře apod.)

6. Využívejte události na maximum

Každá událost se objevuje vašim fanouškům. Jedná se o velmi silný a interaktivní zdroj komunikace s fanoušky. Využívejte události na cokoliv, kde se dají použít. Například:

  • Jednotlivé koncerty a vystoupení, soutěže, televizní pořady, interview v rádiu
  • Vydání nového alba, singlu, videoklipu
  • Pozvání fanoušků na společné pivo
  • Autogramiády

7. Komunikujte, komunikujte, komunikujte

Jakýkoliv příspěvek, který má stovky „like“ a desítky komentářů nebude mít takový efekt na fanoušky, pokud jej nebudete přiživovat svými komentáři. Jakákoliv pozitivní odezva (poděkování, konverzace, …), kterou svým fanouškům poskytnete, fanoušci ocení.

Zvyšujete tak výkon každého příspěvku na maximum. Likujte jednotlivé komentáře fanoušků, které se vám líbí, reagujte na ně, pokládejte otevřené otázky, rozprouděte diskusi, buďte osobní. Fanoušci nebudou mít pocit, že je zanedbáváte pouhým vložením příspěvku.

8. Nezapomeňte na základní nastavení Facebooku

Nastavte nebo pravidelně aktualizujte informace o vaší kapele. Určitě by neměly chybět: kontakty, biografie, jména jednotlivých členů, webové stránky a další odkazy (např. Bandzone profil, myspace, twitter, …). Obecně platí: čím více informací o sobě uvedete, tím lépe.

9. Nabídněte fanouškům exklusivní obsah

Nemusíte publikovat hned celé album zdarma. Ale dejte fanouškům zdarma něco unikátního, co nenajdou nikde jinde, než na vaší Facebook stránce (tohle opravdoví fanoušci milují). Dělějte to pravidelně, fanoušci takový obsah budou hltat. Příkladem mohou být:

  • videoklipy unikátně pro fanoušky Facebooku – fanoušci Facebooku je uvidí jako první (časově omezená doba)
  • videa ze zákulisí kapely
  • vstupenky na koncerty zdarma (dá se propojit se soutěží)
  • skladby / DEMA / soubory ke stažení

10. Nebuďte závislí jen na Facebooku – komunikační mix

Ne každý má Facebook. Někdo ze zásady, někdo má slabší technické dovednosti. Facebook je nutné zahrnout do ucelené komunikační strategie. Používejte další kanály komunikace s fanoušky jako například: Bandzone, ReverbNation, Myspace, Twitter, vlastní webové stránky, nebo komplexnejší ucelené řešení jako např.: FanBridge.

Jaké máte zkušenosti s Facebookem vy? Máte nějaké další tipy? Podělte se o ně v diskuzi!

 

Autor: Jan Bindr

Původně vyšlo na blogu Musicon.cz ( překlad z mashable.com )